Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCairney, Trevor; Ashton, Jean
TitelThree Families, Multiple Discourses: Examining Differences in the Literacy Practices of Home and School.
Quelle(2000), (46 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiscourse Analysis; Elementary Education; Foreign Countries; Literacy; Oral Reading; Parent Participation; Parent Student Relationship; Reading Habits; Sociocultural Patterns
AbstractA study examined shared reading discourses as part of an ongoing research project seeking to understand the sociolinguistic complexity of literacy practices at home and school for a number of specific families. Subjects included three socially and culturally diverse families who shared story reading events, constructed meanings about literacy, and engaged in sociolinguistic practices to support literacy and their children's educational opportunities. Findings suggest that the sociolinguistic complexity of literacy support that adults offer makes it difficult to make simplistic statements concerning the impact of any differences identified across literacy contexts or repeated occurrences of the same type of literacy event within a single context. Additional research can benefit from detailed discourse analysis, which offers a method for in-depth examination of sociolinguistic strategies and opportunities for identifying changes needed in home and school pedagogical practices. Appendixes contain a transcription symbol key; abbreviations, symbols, and definitions used in discourse analysis; and the three transcriptions. (Contains 35 references.) (Author/EF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: